2008年8月28日 星期四

好文共賞..您孩子的需要 !

   

  Needs of your child -- 作者 Ms. Lam

 

I need an environment that allows me o grow thus I feel fulfilled.

  I need to do things by myself thus I understand.

  I need to solve my own problems thus I learn to be responsible.

  I need to be taught right from wrong thus I learn to become a member of my culture.

  I need to stay away from the spotlight thus I am able to stay on to my own focus.

  I need the liberty to learn without the pressure of probing what have I learned thus   to keep the fire of learning rolling.

  I need to be told a plain”No” when I can not be reasoned thus I realize my boundaries and limitations.

  I need you to stand by me when I am in despair thus I know someone is there for me.

  I need your complete trust in me thus I possess the courage to take on new venture.

  I need your respect that I am the master of myself thus I learn the value of respect of others.

  I need you to model love, honesty, and integrity thus I shall become the man of hope.

  I need you to acknowledge that I was born with a mission thus I am able to pursue and become the person who I shall be.

If all my needs are met I may not win as a starter, but I will not give up in the middle and shall persist to the end with all the strength and determination.

 

   

  您孩子的需要

 

我需要一個可以使我成長的環境 如此 ,我才能獲得學習及心靈上的滿足。

  我需要親自嘗試,如此,我才能理解。

  我需要自己解決問題,如此,我才能學習如何負責任。

  我需要被教導什麼是對與錯誤,如此,我才能成為有教養的人。

  我不需要過多的注目與讚美,如此,我才能專注我自己的事。

  我需要在沒有壓力下自由的學習,如此,我才能保有持續學習的興趣。

  我需要在我行為不可理喻時,旁邊有人明確的告訴我 ”不行”,如此,我才能瞭解自己行為上的界線與限制。

  我需要在我沮喪時,你就在我身邊,如此,我知道有人一值在支持著我。

  我需要你的信任,如此,我才有勇氣去探索新的世界。

  我需要你尊重我做我自己的主人,如此,我才能學習如何尊重別人。

  我需要你成為我在愛、誠實、正直行為上的模範,如此,我才能成為有 ”希望”的人。

  我需要你肯定我與生據來的使命,如此,我才能夠追求成為我該成為的人。

當我擁有這些需要時,我未必會在起跑點上贏得勝利,但我不會在中途放棄,且將以堅定的信念及毅力堅持到最後。

 

 


 


 

 

 


 

 


 

 


 

 


沒有留言:

張貼留言